Villkor på Heliumballoner.dk ApS

Allmän information

Heliumballoner.dk ApS

Københavnsvej 69

4000 Roskilde

CVR-nr: 36728736

Chatta: Kl. 8-22

E-post: kundeservice@heliumballoner.dk

priser

På Heliumballoner.dk ApS bokar vi eventuella fel i våra angivna priser. Vidare förbehåller vi oss rätten att ändra priser utan förhandsgodkännande. Bokningar görs för utsålda föremål.

Betalning

Heliumballoner.dk ApS får betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Banköverföring, Viabill. Betalning kommer att dras av från ditt konto när artikeln skickas. Alla belopp är i DKK. Danska kronor och inkl. MOMS. Bokningar görs för prisfel och sålda / avvecklade artiklar.

Leverans

Heliumballoner.dk ApS skickar paket samma vardag om beställningen tas emot före kl. 13. Är en order mottagen efter kl. 13, skickades nästa veckodag.

Vi levererar till hela Danmark. Fraktpriser från DKK 59. Föremål kommer att levereras till den leveransadress som anges vid beställningen.

Vi levererar inte utomlands och inte till Färöarna och Grönland.

Dina varor skickas med Post Nord eller GLS etc. efter valet vid utcheckningen.

OBS: Om det inte finns något utrymme vid leveranspunkten flyttas paketet till närmaste leveransplats, som du kommer att meddelas om. Om det uppstår problem, kontakta kundservice.

Varor levereras varje veckodag, liksom lördag i vissa GLS-paketbutiker. Din artikel kommer att levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning.

För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor. Villkoren anges specifikt innan köp av dessa artiklar.

Heliumballoner ApS kan inte hållas ansvarig för förseningar i paketet efter det har överlämnats till paketföretaget.

garanti

En tvåårs rätt till klagomål beviljas i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor. Vår rätt till klagomål gäller defekter i material och / eller tillverkning. Du kan låta artikeln repareras, bytas ut, pengarna returneras eller en sänkning av priset, beroende på den specifika situationen. Klagomålet gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten / tjänsten. Du måste klaga på "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet / felet. Heliumballoner.dk ApS täcker inte returkostnader.

Vid återkomst skickas klagomål och utövar ångerrätten till:

Heliumballoner.dk ApS / Webshoplageret DDP Danmark

Smidstrupvej 11

4230 Skælskør

Frakt mottas inte per. TORSK.

Ersättning

Vid återbetalning, vänligen bifoga bankinformation i form av reg.nr. och konto. Nej. så att det överenskomna beloppet kan överföras. Denna information kan tillhandahållas utan risk per. e-post eller annan elektronisk form eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att uppfylla återbetalningen.

Annullering

Det finns en 14-dagars full returrätt på varor som köps i vår webbshop.

Perioden beräknas från den dagen;

- Var du får beställningen.

Få den sista artikeln i fysisk besittning när det gäller en överenskommelse om flera olika artiklar, beställda i en ordning, men levereras individuellt eller i flera omgångar.

- Få den sista parten eller den sista delen i fysisk besittning när det gäller överenskommelse om leverans av varor som består av flera partier / delar.

- Den första artikeln i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.

Som kund måste du själv bära returkostnaderna.

Avbokning måste rapporteras till oss senast 14 efter köpet och från avbokningen måste du som kund returnera leveransen inom 14 dagar efter. Meddelandet måste anges per. mail till kundeservice@heliumballoner.dk. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utöva din ångerrätt. Vill du skicka artikeln tillbaka till oss, artikeln måste skicka artikeln till:

Heliumballoner.dk ApS / Webshoplageret DDP Danmark

Smidstrupvej 11

4230 Skælskør

Kom ihåg att bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Du kan inte ångra genom att helt enkelt vägra att ta emot varan eller inte hämta paketet i en paketbutik.

Varor utom ångerrätten

Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:

- Produkter som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller har en tydlig personlig touch.

- Förslutna varor som av hälsoskydd eller hygieniska skäl inte lämpar sig för retur och där tätningen bryts efter leverans.

Varor som på grund av sin natur blir otydligt blandade med andra vid leverans.

- Föremål där tätningen är trasig.

- Utförde icke-finansiella tjänster om tillhandahållandet av tjänsten har börjat med konsumentens förutgående uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullständig.

- Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om exekveringen har påbörjats med konsumentens tidigare uttryckliga medgivande och erkännande av detta, att han eller hon därmed förlorar sin ångerrätt.

Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.

- Avtal som ingåtts på offentlig auktion.

Varor som snabbt försämras eller blir föråldrade.

Lämna tillbaka

Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utövat din ångerrätt. Du måste bära de direkta kostnaderna för att återvända. Vid retur är du ansvarig för att föremålet är ordentligt förpackat. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Du bär risken för artikeln från leverans av artikeln tills vi har fått returen.

Vi accepterar inte paket som skickas per post. TORSK.

Objektets villkor vid retur

Om objektet har provats eller öppnats, anses det vara använt. Vilket innebär att du vid avbokning av köpet bara får en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på artikelns kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela inköpsbeloppet måste du därför prova på föremålet utan att använda det faktiskt.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss.

I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig kommer detta köpeskillingsavdrag att dras av.

Genom att utöva ångerrätten återbetalar vi alla betalningar som erhållits från dig, utom leveranskostnader, inklusive returkostnader. Återbetalning sker senast 14 dagar från det datum då vi får paketet tillbaka från dig. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått artikeln tillbaka, såvida du inte tidigare har lämnat dokumentation för att du har returnerat den.

Klagomål - översikt och länkar:

Om du har ett klagomål om en produkt som köpts i vår webbshop kan ett klagomål skickas till:

Den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens centrum för klagomål

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Länk: www.forbrug.dk

Om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land kan du ange ditt klagomål i EU-kommissionens plattform för online-klagomål.

Plattformen kan hittas här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kundeservice@heliumballoner.dk